4/17/2009

Hum(o)us

Prosty i pyszny sposób na urozmaicenie kanapek lub jako dip do pociętych w paski warzyw np.: zamiast kolacji lub jako starter podczas przyjęcia. Ja wcinam go regularnie jako dodatek do lunchu, jest pyszny i dość prosty do wykonania. Uwaga tylko na kalorie- dlatego polecam opcje odtłuszczoną;) W zależności od nastroju można go urozmaicić dodatkiem sypkiej papryki, ziaren słonecznika, etc. Świetnie komponuje się z marchewką, papryką, ogórkiem, selerem naciowym, krewetkami czy grzankami. Jeśli jeszcze nie próbowaliście-zachęcam, fajnie jest odkrywać nowe smaki.


Humus
cheakpeas/ciecierzyca
pressed garlic/ zmiażdżony czosnek
lemon juice/ sok z cytryny
tahini/pasta sezamowa
also can be replace by few spoons of sesame oil/można zastąpić kilkoma łyżkami oleju sezamowego
salt, pepper, spices/sól, pieprz, inne przyprawy wg uznania

Namoczoną przez kilka godzin ciecierzycę ugotuj do miękkości, następnie zmiel (świetnie sprawdzi się blender), dodając czosnek, sok z cytryny, pastę sezamową lub olej i przyprawy. Przechowuj w lodówce. W poszukiwaniu inspiracji odwiedziłam

Soak cheakpeas for few hours, then cooked till it will be soft. Blend them with tahini, lemon juice, some pressed garlic, salt and spices. Keep refrigerated. Check out this.

Humous goes as spread for bread, or as a dip for striped vegs-like carrrots, peppers, cucumbers. If U didn't try yet its worth to b discover. Will do for lunch as a company for Ur sandwiches and vegs, or as a starter at parties.

2 comments:

aga-aa said...

uwielbiam, ale robię w wersji odtłuszczonej, zamiast pasty sezamowej dodaję ziarna sezamu, a jako dodatek orzeszki ziemne :)

Ania said...

Od lat kilku się do niego przymierzam... I jeszcze się nie udało. Na razie nigdzie w okolicy nie dostanę cieciorki :?