9/16/2010

kurczak w sosie śmietanowym

W aktualnym numerze Wysokich Obcasów Extra Pascal Brodnicki poleca indyka w sosie śmietanowym z winogronami. Nie przepadam za mięsem z owocami, ale kupiłam dziś winogrona i pomyślałam,że mogę wypróbować przepis Pascala, dokonałam tylko paru małych modyfikacji. Zamiast indyka użyłam piersi kurczaka, dodałam trochę pora i ziół prowansalskich. Efekt był fantastyczny!

Kurczak w sosie śmietanowym z winogronami

Składniki: pierś kurczaka, kilka pieczarek, dymka, 150ml białego półwytrawnego/wytrawnego wina, 200ml 30% śmietany, 1 mała cukinia, oliwa z oliwek, sól, pieprz

Na rozgrzaną patelnię wlać oliwę i dodać pokrojone mięso. Podsmażyć na złotobrązowo i wyjąć na talerz. Na patelni smażyć kolejno pokrojoną w piórka dymkę i plasterki pieczarek ( dodałam też pora). Ponownie na patelnię przełożyć kurczaka i całość zalać białym półwytrawnym winem. Kiedy alkohol zmniejszy objętość o połowę dodać śmietanę. Dodać cukinię pokrojoną w słupki. Podsmażyć całość aż śmietana odparuje, a składniki się połączą.
Danie udekorować winogronami, przekrojonymi na pół i wypestkowanymi, serwować z ryżem jaśminowym.


Creamy chicken with grapes.
Ingredients: chicken breast, few mushrooms, 1 spring onion, 150ml of white dry/semi dry wine, 200ml of cream, 1 small zucchinhi, olive oil, salt& pepper

To prepare this delicious French dish start with frying chicken breast on olive oil, when its ready put meat on separate plate and fry together onion, leek and mushrooms, then add wine and meat. After few minutes add zucchini and cream, fry for a while. Serve with fresh grapes cutted into halfes and jasmine rice.

4 comments:

Karmel-itka said...

prezentuje się nietuzinkowo ;]

Agata Chmielewska (Kurczak) said...

bym nie wpadła na pomysł że winogrona mogą pasować do pieczarek, fajne, muszę spróbować :)

skoraq cooks said...

Dzięki za odwiedziny na moim blogu: Joanna in the kitchen. Zapraszam na polską wersję bloga, która od jakiegoś czasu jest częściej aktualizowana: "Łasuch w kuchni" www.skoraczek@blogspot.com.

też myślałam o tym przepisie i na pewno zrobię go już wkrótce :-)

majmily's said...

angielska wersja bardzo nam sie podoba. a przepis PAscala jest naprawde swietny-polecamy;) x